script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js' type='text/javascript'/>

Şiir Köşesi - Yunus Emre

 

Erenlerin sohbeti, ele giresi değil.
Sohbete kavuşanlar, mahrum kalası değil.

Bulmak için bir eri, gezmek gerek çok yeri,
Sarraf tanır cevheri, herkes bilesi değil.

Akıp duran pınara, yanına testi kona,
Kırk yıl orada dura, kendi dolası değil.

Ten fânidir can ölmez, giderse geri gelmez
Ölür ise ten ölür, canlar ölesi değil.

Sohbetle parlar iman, talip kazanır irfan.
İnsanı ârif yapan, fesi, hırkası değil.

Gönülde cevher yoksa, yüzbin kitap okusa
Haktan medet olmasa nasip olası değil.

Önce doğru iman et, haramlardan elin çek
Ruha gıdadır sohbet, herkes bulası değil!

Yârin gönlü bir sırça, kırmayasın sakın ha,
Eğer sırça kırılsa, bütün olası değil.
 
Yunus hiç oyalanma, azığını hazırla
Gelen gider dünyaya, bâkî kalası değil.
*******************
Nasipmiş âşık oldum erene ermek ile
Hakkı, gerçeği buldum ben eri görmek ile.

Çok şükür ere erdim erde buldum maksadı
Bulunmazmış taşradan herkese sormak ile.

Her nereye baktımsa orada er oturur
Yükseldim ben yüzümü yerlere sürmek ile.

Beni gören insanlar, on para etmez derdi,
Şimdi çokları beni gösterir parmak ile.

Gölde bir damla idim, kıldı erenler nazar
Koskoca deniz oldum dört yana ırmak ile.
 
Yunus Emre
 
Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

1 9