script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js' type='text/javascript'/>

İstiğfarın Önemi – Küçük Büyük Tüm Günahları Affettireceği


“(Kendilerine cennet hazırlanmış bulunan takva sahipleri) o kimseler (dir)ki ; (büyük günah işleyerek) çok çirkin bir iş yaptıklarında yahut (küçük bir günah işleyerek) kendilerine zulmettiklerinde Allâh’ın (tehtit ihtiva eden hükümlerini ve yüce şanını) hatırlarlar daihemen (pişman olup tevbe ederek) günahları için bağışlanma isterler.
- Zaten Allâh’tan başka günahları kim bağışlayabilir.?-
Onlar (işledikleri günahın çirkinliğini) bilmekte bulunuyorlarken,yapmış oldukları (kötü) şeyler üzerine ısrarcı da olmazlar.(Bilakis istiğfara sarılarak ısrarcı olma vasfından kurtulurlar.)
(Habibim!) İşte Sana ! Onlar ki , kendilerinin mükâfatı ; Rablerinden büyük bir bağışlanma ve (köşkleriyle ağaçlarının) altlarından ırmaklar akmakta olduğu halde içlerinde ebedî kalacakları pek değerli cennetlerdir.(Bu şekilde) amel eden o kişilerin mükâfatı ne güzel olmuştur!” (Al-i İmrâm Suresi : 135-136)
“Alûsi Tefsiri”nde zikredildiğine göre âyet-i kerimede geçen istiğfardan maksat,sadece dille mağfiret talep etmekten ibaret olmayıp,işlenen günaha son derece pişman olup bir daha yapmamaya karar vermektir.Yoksa sadece dille istiğfar edip günaha devam etmek Allâh-u Te’alâ ile alay etmek gibidir.(Haşa!) Bundan dolayı Râbi’a el-Adeviyye (Radıyallahu Anhâ) : “Bizim şu istiğfarımız da çok istiğfara muhtaçtır.” buyurmuştur.

Ayet-i Celilede geçen : “Bütün günahları Allâh’tan başka kim affedebilir ?” kavl-i şerifi,bazı muhakkik (inceleyici) alimlerin ifadelerine göre,birçok yönden Allâh-u Te’alâ’nın rahmetinin genişliğine,fazl-u kereminin bolluğuna,günahları ancak kendisinin affedebileceğine ve kul istiğfar ettiği anda mağfiretin mutlaka tecelli edeceğine delâlet ettiğinden,günahkâr kulların gönüllerini hoş etmekte ve onları bir an evvel tevbeye teşvik etmektedir.
“Rûhu’l Beyan Tefsiri”nde zikredildiğine göre âyet-i celilede geçen :”Yaptıkları günaha ısrar etmezler.” kavl-i şerifi : “Yaptıkları günahtan istiğfar etmekten durmazlar.” demektir,zîra istiğfar edilen günaha ısrar edilmiş sayılmaz.Nitekim Ebû Bekr-i Sıddîk (Radıyallahu Anh)dan rivayet edildiğine göre Rasûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) : “İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere (aynı günaha) dönse bile,(günahta) ısrar etmiş sayılmaz.” buyurmuştur.(Ebû Davûd,Vitr:26)
İbni Abbâs (Radıyallahu Anh)dan rivayet edildiğine göre de Rasûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) : “İstiğfarla beraber büyük günah yoktur.Israrla beraber de küçük günah yoktur.” buyurmuştur.
Ebû Sa’id el-Hudrî (Radıyallahu Anh)dan rivayetle bir hadis-i şerif’te Rasûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur ;
“Her kim üç kere : ‘Estağfirullah elazimellezi lâ ilâhe illâ hûvel hayyel kayyûme ve etübü ileyh’ derse,onun günahları üstüste birikmiş kumlar adedince de olsa,denizlerin atıkları kadar da olsa,gökteki yıldızlar sayısınca da olsa mağfiret olunur.” (ibni Asakir,Eli el-Müttakî)
(İstiğfarın Manası : Kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayan,O hayy ve Kayyûm olan büyük Allâh’tan mağfiret dilerim ve O’na tevbe ederim)
Yine Ebû Sa’id el-Hudri (Radıyallahu anh) dan rivayetle Rasûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) bir defasında şöyle buyurmuştur ; “Her kim beş kere : ‘Estağfirullahellezi lâ ilâhe illâ hüvel hayyel kayyüme ve etübü ileyh.’ derse,üzerinde denizlerin köpükleri kadar (günahları) da olsa onun için bağışlanır.” (İbni Ebî Şeybe,İmâm-ı Süyûtî)
(İstiğfar yaparken,yapılan hatadan(günahtan) pişman olunması gerekir.)
–Cübbeli Ahmet Hoca – İstiğfar Risalesi Kitabı —
Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

1 9