Misvakın Sünnetleri Nedir?




Misvakın Sünnetleri Nedir?

Misvak nedir: erak ağacının dalından, kesilen parçadır. Erak dalı bulunmazsa, zeytin veya başka dallardan da olabilir. Nar dalından misvak olmaz.

Misvak diş çürümesini önler diş sağlığını korur

Bugün, modern tıbbın diş sağlığı konusunda ortaya koymaya yeni başladığı tedavi usullerini, İslamiyet 14 asır önce öğretmiştir. Diş sağlığına büyük bir fayda temin eden misvak, gayet basit ve en iyi diş temizleme vasıtasıdır. Dişlerin çürümesini önlemek için misvak kullanmak çok faydalıdır.

Bütün diş macunları ve tozları, dişlere zarar verir. En iyisi, sert bir fırçadır. Önce, dişleri kanatırsa da, korkmamalıdır. Diş etlerini kuvvetlendirir ve artık kanamaz. (Larousse İllustre Medical)

Bu şekildeki diş temizliğini sağlayan en iyi vasıta misvaktır. Diş macunları, ağızdaki faydalı ve zararlı bütün mikropları öldürürken, misvak sadece zararlı mikropları öldürür. Dinimiz, temizliğin her çeşidini emretmiştir. Allahü teâlâ, (Temiz olanları severim) buyuruyor. (Bekara 222)

Misvakla ilgili hadisler

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Cebrail aleyhisselam, misvak kullanmayı o kadar tavsiye etti ki, misvakın farz olacağından korktum.) [İbni Mace]

(Gece namazı için kalkınca, ağzınızı misvakla temizleyin! Çünkü bir melek, namazda Kur’an okuyanın ağzına yaklaşarak dinler.) [Deylemi]

(Misvak; ağzı temizler, görmeyi keskinleştirir, diş etlerini güçlendirir, dişleri beyazlaştırır ve çürümeyi önler, hazmı kolaylaştırır, mideye sıhhat verir, balgamı keser, hasenatı artırır. Allahü teâlâyı razı eder, melekleri sevindirir.) [Ebu Nuaym]

(Misvak erkeğin fesahatini [konuşma güzelliğini] artırır.) [İ. Adiy, Hatib]

Misvakın faydaları

Misvakın sıkıntıyı giderir. misvak ölürken şehadet getirmeyi hatırlatır.

Misvakın faydaları çoktur. En aşağısı sıkıntıyı giderir, en iyisi de ölürken şehadet getirmeyi hatırlatır. Sıratı geçmeyi kolaylaştırır, yaşlanmayı yavaşlatır.

Resulullah efendimiz her zaman yanında ayna, tarak ve misvak taşırdı. Eshab-ı kiram, savaşlarda bile misvaklarını ihmal etmezlerdi.

İmam-ı a’zam hazretleri, “Misvak kullanmak, dinin sünnetlerindendir” buyurdu.



Ayirca iyi bir antiseptiktir.
Ağız kokusunu giderir.
Diş çürümelerini önler.
Diş etlerini güçlendirir.
Sürekli kullanımda diş eti kanamalarını bitirir.
Balgamı bertaraf eder.
Ağız kuruluğunu önleyerek akıcı konuşmayı sağlar.
Misvak yağı eklem ağrılarına karşı faydalıdır.
Misvak tohumu mide kuvvetlendiricidir.
Sürekli kullanımda hem sesi hem de cildi güzelleştirme özelliği vardır.
Bir sünnet-i seniyyeyi ihya ettiğimiz için amellerimiz de sevaplarımızı artırır.
Misvak dişlere olduğu kadar ihtiva ettiği kimyevi maddeler dolayısıyla gözler için de faydalı bir ağaçtır.



Misvak nasıl kullanılır.?

Misvakı kullanmanın en az miktarı üst dişlere üç, alt dişlere de üç defa sürmektir. Misvaklarken dişlerin içi, dışı, üst ve alt kısımları ovuşturulur.

Mivakı sağ el ile kullanmalıdır. Misvakı avucunun içine almamalı ve emmemelidir. Misvak, sağ elin küçük ve baş parmağı altta, diğer üç parmak üstte olarak tutulur. Misvaklamaya başlanınca, ağızdaki yaşlığı yutmak iyidir. Ondan sonra yutmak iyi değildir.

Kullandıktan sonra misvakı yıkamalıdır. Misvakı yere yatırmamalı, dikine koymalıdır. Misvak, çok yaş, çok kuru ve bir karıştan uzun olmamalıdır! Yeni alınan misvakın ucu hafifçe çekiçle dövülünce tel tel ayrılır. Suya koymak gerekmez.

Ramazan Ayi 15. Gece ve Gününün Namazi




Arifan Dergisi Agustos 2010

Kur’an-ı Kerimde Yahudi ve Hıristiyanlar



Hz. Yakub’un adı İsrail olduğu için, Yahudilere İsrail oğulları denildi. Hz. Musa Tur dağına gidince, bunlar dinden çıktı. Buzağıya taptı. Sonra pişman olup tevbe ettikleri için, Yahudi denildi. Yahudi, doğru yolu bulucu demektir.

Yahudiler, Hz. Musa’ya çok eziyet etti. Sonra gelenleri, bin Peygamberi şehid etti. Hz. İsa ve annesine iftira ettiler. Peygamber efendimizi zehirlediler. Hz. Osman zamanında, fitne çıkararak, Halifenin şehid edilmesine sebep oldular. İbni Sebeciliği, Hurufiliği meydana çıkarıp, müslümanları parçalayıp, birbirine düşman ettiler. Dinleri yok etmek için masonluğu kurdular.


Yahudiler hakkındaki âyetlerden bazıları şunlardır:

1- Tevrat’ı değiştirdiler. (Bekara 79)

2- Peygamberleri öldürdüler. (Âl-i İmran 183)

3- Hz.İsa’yı öldüremediler. (Nisa 157)

4- Fesat çıkardılar. Allah’a cimri dediler. (Maide 64)

5- Hz. Meryem’e iftira ettiler. [Nisa 156]

6- İman edenlere en şiddetli düşmanlık edenler Yahudi ve müşriklerdir. (Maide 82)

7- Üzeyir Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe 30)

8- Kıskançlık ve maddi çıkar yüzünden Kur’ana inanmadılar. (Bekara 146)

9- Çoğu iman etmeyecektir. (Bekara 100; Nisa 155)

10- Allah’ı inkârlarından dolayı lanete uğradılar. (Bekara 88-89)


Kur’ana göre Hıristiyanlar

Elbise Giyinip Cikarirken Okunacak Dualar

Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)´in Elbise Giydigi Zaman Okudugu Zikirler



Arifan Dergisi Aralik 2011


Elbise Cikarildigi Zaman Okunacak Dua

Oruç Hakkında Kapsamlı Bilgi








ORUCUN TÜRLERİ
RAMAZAN AYI ORUCU
RAMAZAN ORUCU KİMLERE FARZDIR
ORUCUN RÜKÜNLERİ
RAMAZAN AYI NASIL BELLİ (SABİT) OLUR
ORUCU BOZUP KEFARETİ VE KAZAYI GEREKTİREN DURUMLAR
ORUCU BOZAN VE SADECE KAZAYI GEREKTİREN SEBEPLER
ORUCU BOZMAYAN FAKAT MEKRUH OLAN ŞEYLER
ORUCU BOZMAYAN HALLER
ORUCUN KAZASI İLE İLGİLİ HÜKÜMLER
ORUCUN SÜNNETLERİ
İTİKAF
İ’TİKAFIN ŞARTLARİ
İ’TİKAFIN FAZİLETİ



Orucun Arapçası; (s.a.sm) ve “Siyam”dır. Ki imsak, yani; nefsi men etmek manasınadır.
Oruç; ikinci fecirden itibaren güneşin batmasına kadar yemekten, içmekten ve cinsi münasebetten nefsi men’etmektir.
ORUCUN TÜRLERİ:
1- Farz olan oruç : Ramazan orucudur.
2- Vacib olan oruç :
a - Keffaret orucu.
b - Nezir orucu. (Adak)
3- Nafile oruçlar: Bunların dışındaki, Allah rızası için tutulan oruçlar.
4- Haram olan oruçlar:
a - Ramazan bayramının ilk günü.
b - Kurban bayramının dört günü.
Ebu Said El-Hudri (r.a) şöyle dedi:
“Rasullullah (s.a.s) Ramazan bayramının ilk günü ve Kurban kesme gününde oruç tutmayı nehyetti.”
(Buhari, Müslim)
Nubeyşe el-Huzeliy (r.a)’den; Rasullullah (s.a.s) şöyle buyurdu: “Teşrik günleri (yani; kurban bayramının dört günü) yemek yeme, su içme ve Allah’ı zikir günleridir.”
(Müslim)