PİSLİKLER VE TEMİZLENMESİ



PİSLİKLER VE TEMİZLENMESİ
GALİZA OLAN PİSLİKLER
HAFİFE OLAN PİSLİKLER
PİSLİKLERLE İLGİLİ BAZI MESELELER
PİSLİKLERDEN TEMİZLENMEK
PİSLİĞİ GİDEREN VE GİDERMEYEN ŞEYLER
Pislik iki kısma ayrılır:
1- Galiza (koyu ve sırf pis): Pis olduğu hakkında sabit bir delil olan ve bu delilin aksi bir delil bulun mayan şeylere galiza denir.
2- Hafife (pislik derecesi az olan): Pis olduğu hakkında birbirine zıt deliller bulunan şeylere hafife
denir.

KAYIP BİRİNİ RÜYADA YERİNİ GÖRMEK İÇİN YAPILACAK DUA


Kim rüyasında bir kişinin yaşayıp yaşamadığını ve nerede olduğunu görmek isterse uykudan evvel güzel bir abdest alsın, temiz elbiseler giyinsin. Kıbleye yönelsin ve sağ yanma yatsın. Sonra yedişer kez Şems, Leyi, Tîn ve İhlâs Surelerini okusun ve şu şekilde dua etsin:


Allâhümme erinî fî menâmî (Burada görülmesi istenen kişi söylenir.) vec'al lî feracen ve mahracen ve erinî fî menâmî mestedelle bihî aleyye icabete da'vetî.

Eğer göremezsen yedi defa uygula. Yine bir şey göremezsen muhakkak bir şeyi eksik bırakmışsındır. (Mücerrebât, 107)
 

 

Esma'ul Hüsna 15. İsm-i Şerif


8. Mucize: Dağ,Taş ve Cansız Bazı Varlıklarla İlgili




Bu bölümde Efendimizin (asm) dağlar ve taşlar gibi bazı cansız varlıklarla ilgili göstermiş olduğu mucizelerden bir kısmını nakledeceğiz.

Tesbih Eden Yiyecekler

Kadı İyaz, Şifâ-i Şerif isimli eserinde Buharî gibi sahih kaynaklara dayanarak naklediyor ki:

Peygamberimizin (asm) yanında ve hizmetinde bulunan Hazret-i Abdulah İbni Mes’ud der ki:

”Biz Allah Resulü’nün (asm) yanında yemek yerken, yediği yiyeceklerin tesbihlerini işitiyorduk.”[1]

Avuç İçinde Tesbih Eden Taşlar

Sahih hadis kitaplarından naklediliyor. Hazret-i Enes demiş ki: “Allah Resulü’nün (asm) yanındaydık. Avucuna küçük taşları aldı; mübarek elinde tesbih etmeye başladılar. Sonra Hazreti Ebu Bekir’in eline koydu; yine tesbih ettiler.”[2] Aynı hadise hakkıda Hazret-i Ebu Zer demiş ki: “Sonra Hazret-i Ömer’in eline koydu; yine tesbih ettiler. Sonra aldı, yere koydu, sustular. Sonra yine aldı, Hazret-i Osman’ın eline koydu; yine tesbihe başladılar.” Sonra, Hazret-i Enes ve Ebu Zer diyorlar ki: “Ellerimize koydu, sustular.”[3]

Peygamberimize (asm) Selam Veren Taşlar

EZAN VE İKAMET BAHSI



EZAN VE İKAMET
EZAN VE İKAMETTE SÜNNET OLAN ŞEYLER
EZAN OKUMANIN FAZİLETİ
Ezan; lügatta, bildirmek anlamındadır.
Allahu Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Allah ve Rasulü tarafından bir ezandır (yâni;bir bildiridir.)
(Tevbe: 3)
Şeri manada ise ezan; belli ve kendine özgü sözlerle namazın vakitlerini bildirmektir.
Ezanın Hükmü: Şehir ve köy halkına ezan; vacib-i kifâyedir. Yâni; bir belde halkı ezanı terkederse hepsi günahkâr olur.
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
"Namaz vakti geldiği zaman biriniz sizin için ezan okusun. Ve büyüğünüz imam olsun."
(Buhari,Müslim)
‘Yolcu ve çölde olanlara ise ezan; sünnettir.
Rasulullah (s.a.s) Ebu Said el-Hudri (r.a)ye şöyle dediği rivayet edildi:
"Muhakkak senin, koyunları ve çölü sevdiğini görüyorum. Koyunların yanında ve kırda bulunup ta ezan okuduğun zaman sesini yükselt. Çünkü insan ve cin müezzin, sesini işiten herşey, kıyamet gününde ona şehadet eder."
(Buhari, Müslim)
Ezanın şekli şöyledir:
Dört defa Allahu Ekber,
İki defa Eşhedu enla ilahe illallah,
İki defa Eşhedu enne Muhammeden Rasulullah,
İki defa Hayya ales-salah,
İki defa Hayya alel-felah,
İki defa Allahu Ekber,
Bir defa Lailahe illallah.
‘Sabah namazında Hayya alel-felahtan sonra iki defa "Essalatu hayrun minen-nevm" denilir.
İkamet te, ezan gibidir. Fakat "Hayya alel felah" tan sonra iki defa "Kad kamet-is-salah" denilir.
Abdullah b. Zeyd (r.a)den şöyle dediği rivayet edilmiştir:
Rasulullah (s.a.s) insanları namaza çağırmak için çan yapılmasını emrettikten sonra rüyamda elinde çan taşıyarak dolaşan bir adam gördüm. Ve ona dedim ki:
- "Ey Allahın kulu! Bu çanı bana satar mısın?"
Bana dedi ki:
- "Bununla ne yapacaksın?"
- "Onunla insanları namaza çağıracağız." Adam:
- "Sana ondan daha hayırlı birşey öğreteyim mi?" dedi. "Evet" dedim. Adam dedi ki:
Dört defa Allahu Ekber,
İki defa Eşhedu enla ilahe illallah,
İki defa Eşhedu enne Muhammeden Rasulullah,
İki defa Hayya ales-salah,
İki defaHayya alel-felah,
İki defa Allahu Ekber,
Bir defa Lailahe illallah."
Sonra benden biraz uzaklaştı ve dedi ki: "İkamette de "Hayya alel-felah"tan sonra iki defa "Kad kamet-is-salah" dersin."
Sabah olunca Rasulullah (s.a.s)e gittim. Ona rüyamı haber verdim. Rasulullah (s.a.s) buyurdu ki:
"Gerçekten bu, hak bir rüyadır. Bilâle git. Çünkü O, senden daha güzel ve uzun seslidir. Sonra, rüyanda söyleneni ona öğret. Bilâl bununla müslümanlan namaza çağırsın. Abdullah b. Zeyd (r.a) diyor ki: Ömer b. Hattab (r.a) Bilâlin, namaz için nidasını işitince izar (belden aşağısını örten libas )ını yerden çekerek Rasulullahiri yanına geldi ve şöyle dedi:
"Yâ Rasulallah! Seni hak ile gönderen Allaha yemin ederim ki ben de onun söylediği gibi gördüm." Bunun üzerine Rasulullah (s.a.s):
"Allaha hamd olsun. İşte bu daha sağlam" buyurdu.
(Ebu Davud, İbni Mace, Ahmed,
Tirmizi, İbni Hıbban, İbni Huzeyme)
Tirmizi ve İbni Huzeyme bu hadis için sahih dediler.
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
"Eğer sabah namazı ise "Hayya alel-felah"tan sonra iki defa "Essalatu hay run minen-nevm" sonra da iki defa "Allahu Ekber, bir defa "Lailahe illallah" dersin."
(Ebu Davud)
İbni Huzeyme bu hadis için Sahih dedi. Enes (r.a)nün şöyle dediği rivayet edildi:
"Müezzin sabah ezanında "Hayya alel-felah" dedikten sonra "Essalatu hay run minen-nevm" demesi sünnettir."
(Dare Kutni, İbni Huzeyme)
İbni Huzeyme bu hadis için sahih dedi.
Abdullah b. Zeyd (r.a)nün şöyle dediği rivayet edilmiştir:
"Rasulullah (s.a.s)in ezanı, gerek ezanda ve gerek kamette ikişer ikişer idi."
(Tirmizi, Dare Kutni)
Tirmizi, İbni Hıbban ve İbni Huzeyme bu hadis için Sahih dediler.