Zor Bir Isle Karsilasinca Okunacak Dua

 
 
Arifan Dergisi Eylül 2011
 
 

Peygamberimizin Mucizeleri




 
 
 
 
 
 
 
 
Varlık âlemini en harika bir şekilde yaratan, tüm varlıkları birer sanat harikası, birer hikmet levhası şeklinde nakşeden Halıkımız, bize varlıklardaki bu güzellikleri görüp anlatacak ve hikmet levhalarını okuyup tanıtacak bir rehber göndermesi hikmetinin gereğidir. Çünkü anlaşılmaz bir kitap, muallimsiz olsa manasız bir kâğıttan ibaret kalır. İşte kâinat da böylesine derin manaları içeren mükemmel bir kitap gibidir.

Madem yaratıcımızın hikmeti bir rehber ve muallim gerektirir, elbette göndereceği rehber veya muallim, akıl ve şuur sahibi olacaktır. Madem akıl sahibi olanlardan seçecektir, o halde hem kabiliyet olarak, hem de ahlak olarak en mükemmel bir yaratılışta yaratılan bir kulu tercih edecektir. İşte bu kul dost ve düşmanların ittifakıyla Hazreti Muhammed (asv)dir.

Esma'ul Hüsna 10. İsm-i Şerif


 

Kalbi karartan işler

 
 
 

Kalb, göğsümüzün sol tarafındaki et parçası değildir. Buna, yürek denir. Yürek, hayvanlarda da bulunur. Kalb, yürekte bulunan bir kuvvettir. Görülmez. Ampulde bulunan elektrik cereyanı gibidir. Buna, kalb veya gönül diyoruz. Gönül, insanlarda bulunur. Hayvanlarda bulunmaz.

Bedendeki bütün organlar, kalbin emrindedir. His uzuvlarımızın duydukları bütün bilgiler kalbde toplanır. İnsanın, inanmak, sevmek, korkmak, kalbindedir. İman eden ve kâfir olan kalbdir. Güzel, iyi ahlakın ve kötü huyların yeri kalbdir.

Kalbi temizlemek için riyazet ve mücahede gerekir.

Riyazet, nefsin arzularını yapmamaktır. Nefsimiz, dinimizin yasakladığı haramları, mekruhları arzu eder. Bunlardan kaçmak gerekir.

Yolculuk Halinde Olanin Namazi (Serferi)



YOLCULUK HALİNDE OLAN KİMSENİN NAMAZI
YOLCU NAMAZININ BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ YERİ
YOLCU NAMAZININ MÜDDETİ
YOLCU NAMAZI İLE İLGİLİ DİĞER MESELELER
Yolculukta Namazın Kısaltılmasının Hükmü: Yolculuk halinde olan kimsenin öğle namazının farkını, ikindi namazının farzını ve yatsı namazının farzînı ikişer rekat olarak kılması farzdır.
İbni Abbas (r.a)’den: Allah’u Teala (öğle, ikindi ve yatsı) namazlarının hazarda (yani; ikamet halinde) dört seferde (yolculukta) iki, harb halinde de bir rekat kılınmasını Rasulü (s.a.s)’in diliyle size farz kılmıştır.
(Müslim)
Aişe (r.a)’nın şöyle dediği rivayet edildi:
”Namaz ikişer rekat olarak farz kılınmıştır. Son radan yolculuk namazı olduğu gibi bırakıldı da hazar halindeki namaza iki rekat daha eklendi.”
(Buhari, Müslim)
Yolculukta sabah namazının farzı iki rekat olarak akşam namazının farzı ise üç rekat olarak kılınır. İbni Ömer (r.a) şöyle demiştir:
“Rasulullah (s.a.s)’i yolculukta acele etmek gerektiği vakit, akşamı geciktirip üç rekat kıldığını ve selam verdikten sonra yatsıyı kılıncaya kadar bir müddet bekleyip, yatsıyı iki rekat olarak kılıp selam verdiğini gördüm.”
(Buhari)
Yolculuk Mesafesinin Miktarı: Bir kimse deve yürüyüşü ile yaya olarak üç gün üç gecelik bir yolu kat ederek şehrin evlerinden ayrılınca yolcu olur. Dağlık bölgelerde kendisine uygun bir yürüyüşe, denizde de mutedil (normal) bir havadaki (yelkenli) yürüyüşüne itibar edilir. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu: “Yolculukta olmayan kimse bir gün, yolculukta olan kimse ise üç gün üç gece mestlerini meshedebilir.”
(Müslim, Nesei)
(Yolculukta olan kimse) tabirinden maksat belli bir şahıs olmayıp ondan cins muraddır. Yani; yolculukta olduktan sonra kim olursa olsun mestlerini üç gün üç gece meshedebilir. Bundan ise bu yolculuğun en az üç gün üç gece sürmesi lazım geldiği anlaşılır. Zira eğer daha az olursa her yolculukta olan kimse nasıl üç gün üç gece mesh yapabilir?