12. Mucize: Diriltilen Cenazeler



 
 
 
Cenazelerin Efendimiz (asm) ile konuşmalarıyla ilgili mucizelerden, sahih kaynaklarda geçenlerden bazılarını nakledeceğiz.

Ölen Kızın Dirilip Efendimize (asm) Cevap Vermesi

Tâbiîn zamanının en büyük alimlerinden ve İmam-ı Ali (ra)’ın talebesi olan Hasan Basrî haber veriyor ki: Bir adam, Allah Resulü’nün (asm) yanına gelip ağlayarak dedi ki: “Benim küçük bir kızım vardı. Şu yakın derede öldü, oraya attım.” Allah Resulü (asm) ona acıdı. Ona “Gel, oraya gideceğiz.” dedi ve beraber gittiler. Allah Resulü (asm) o ölmüş kızı çağırdı, “Yâ filâne!” dedi. Birden, o ölmüş kız “Buyrun! Emredin.” diye cevap verdi. Allah Resulü (asm) kıza sordu: “Tekrar babanın ve annenin yanına gelmeyi arzu eder misin?” O ölmüş kız “Yok, ben onlardan daha hayırlısını buldum.” diye cevap verdi.[1]

Resul’ün (asm) Hürmetine Edilen Duayla Diriltilen Şahıs

Vitir Namazından Sonra Yapılacak Secde



Vitir Namazından Sonra Yapılacak Secde ( Çok Önemli Kesinlikle Öğrenin )

Peygamber Efendimiz (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) kızıhazreti Fatıma’ya (Radiyallahü Anha) şöyle demiştir:”Herhangi bir mü’min erkek veya kadın vitir namazından sonra üç defa :
(Subbuhun guddusun rabbuna ve rabbul melaiketi verruh) der sonra secdeye varır ve secdede iken aynı tesbihi beş defa daha söyledikten sonra başını kaldırıp bir defa AYETEL KURSİ’yi okur ve beş defa daha aynıtesbihi okursa canımı kudret elinde bulunduran Allah’a (Celle Celaluhu) yemin ederim ki , o kimse henüz bulunduğu yerden kalkmadan Allah’u Teala (Celle Celaluhu) onu bağışlar . Kendisine 100 hac 100 umre sevabi ile şehidler sevabı verir.Ona 1000 melek gönderir de hepsi onun iyiliklerini yazar . Böylece o kimse 1000 köle azad etmiş gibi olur . Allah (Celle Celaluhu) onun duasınıkabul buyurur. Kıyamet günü cehennem ehlinden 70 kişiye şefaatte bulunma müsadesi verilir. Bu halde iken ölecek olsa , şehid olarak ölmüş olur . “ (el-Müdremat adlı kitapta rivayet edilmiştir)

Cübbeli Ahmet Hoca - Ülkeler Kılıçla Fethedilir, Ama Adâletle Ayakta Kalır



Osmanlı Devletinin yönetimi altında yaşayan yetmiş iki buçuk millet, adilâne bir şekilde yönetilerek asırlar boyunca kavgasız, gürültüsüz ve huzur içerisinde beraberce yaşamışlardır.

Çok şerefli bir geçmişe sahip olan Müslüman Türk milleti, adâletli, hoşgörülü ve dürüst yönetimleriyle tarihe geçmiş olan ender topululuklardan biridir. Osmanlı Devletinin yönetimi altında yaşayan yetmiş iki buçuk millet, asırlar boyunca kavgasız, gürültüsüz ve huzur içerisinde beraberce yaşamışlardır. Çünkü Osmanlı Devleti, Allâh-ü Teâlâ’nın “Bir topluluğa olan kininiz, sizi adâletli davranmamaya sevk etmesin. Adâletli olun” emri doğrultusunda hareket ederek, fethettikleri beldelerde yaşayan halka zulmetmemişler ve adilâne bir yönetim gösterip o belde halkının gönüllerini de fethetmişlerdir.


Osmanlı Devletinin fethettiği beldelerde, bir tane sivil, yaşlı, çocuk veya kadın katledilmemiştir. Yağmalama ve talan etme olayına rastlanmamıştır. Tek bir tecavüz hadisesi cereyan etmemiştir. Osmanlı’nın bu insânî muamelesini, hakkâniyetini ve adâletini gören Hıristiyan’ı, Rum’u, Ermeni’si, adeta Osmanlının gelmesini beklemişlerdir. Bilhassa Rumeli’deki fütuhâtın süratle genişlemesinde bu dillere destan Osmanlı adâletinin çok tesiri vardır.

Tuvalete Girerken ve Çıkarken Okunan Dualar



ŞERİ HÜKÜMLER



ŞERİ HÜKÜMLER
FARZ
VACİB
SÜNNET
MÜSTEHAP
MÜBAH
HARAM
MEKRUH
MÜFSİD
ŞERİ HÜKÜMLERİN DELİLLERİ:

1- Sabitliği ve ifade ettiği mana kesindir. Bask bir şekilde yorumlanamayan Kuran âyetleri ve mütevati sahih hadisi şerifler gibi.

2- Sabit oluşu kesin, ifade ettiği şey zannidir Birkaç şekilde yorumlanabilen âyet ve hadisi şerifler gi bi.

3- Sabit oluşu zanni, ifade ettiği şey kesindir. İfadesi açık olan ahbarı ahad hadisleri gibi.

4 - Sabitliği ve ifade ettiği şey zanni olanıdır. Bi kaç anlama gelebilen ahbarı ahad hadisleri gibi.

Bunların birincisi kesin olup bununla farz ve haraı sabit olur. İkincisi ve üçüncüsü zanni ifade edici oldu ğu için bununla vacib ve kerahat sabit olur. Dördüncü süyle de sünnet, müstehap ve tenzihen kerahat sabi olur.