Cenazelerin Efendimiz (asm) ile
konuşmalarıyla ilgili mucizelerden, sahih kaynaklarda geçenlerden bazılarını
nakledeceğiz.
Ölen Kızın Dirilip Efendimize (asm) Cevap Vermesi
Tâbiîn zamanının en büyük
alimlerinden ve İmam-ı Ali (ra)’ın talebesi olan Hasan Basrî haber veriyor ki:
Bir adam, Allah Resulü’nün (asm) yanına gelip ağlayarak dedi ki: “Benim
küçük bir kızım vardı. Şu yakın derede öldü, oraya attım.” Allah Resulü
(asm) ona acıdı. Ona “Gel, oraya gideceğiz.” dedi ve beraber gittiler.
Allah Resulü (asm) o ölmüş kızı çağırdı, “Yâ filâne!” dedi. Birden, o
ölmüş kız “Buyrun! Emredin.” diye cevap verdi. Allah Resulü (asm) kıza
sordu: “Tekrar babanın ve annenin yanına gelmeyi arzu eder misin?” O
ölmüş kız “Yok, ben onlardan daha hayırlısını buldum.” diye cevap
verdi.[1]
Resul’ün (asm) Hürmetine Edilen Duayla Diriltilen
Şahıs
İmam-ı Beyhakî ve İmam-ı İbni
Adiyy gibi bazı mühim imamlar, Hazret-i Enes ibni Mâlik’ten haber veriyorlar
ki: Yaşlı bir kadının birtek oğlu vardı, birden vefat etti. O saliha kadın çok
üzüldü. Dedi: “Yâ Rab! Senin rızan için, Allah Resulü’ne bağlılık yemini
ederek ona hizmet için hicret edip buraya geldim. Benim hayatımda istirahatimi
temin edecek tek evlatçığımı, o Resulün hürmetine bağışla.” Hazreti
Enes diyor ki: “Bu duadan sonra o ölmüş adam kalktı, bizimle yemek yedi.”[2]
İmam-ı Busayrî, Kaside-i Bürde’de
bu mucizeye işaret ederek şöyle demiştir:
“Eğer alâmetleri,
onun kadrine muvafık derecesinde azametini ve makbuliyetini gösterseydiler,
değil yeni ölmüşler, belki onun ismiyle çürümüş kemikler de diriltilirdi.”
Mezara Konulan Şehid Sahabenin Konuşması
Başta İmam-ı Beyhakî gibi mühim
alimler, Abdullah ibni Ubeydullahi’l-Ensârî’den haber veriyorlar. Hazreti
Abdullah anlatıyor: “Sâbit ibni Kays ibni Şemmas, Yemâme Harbinde şehid
düştüğünde ve kabre koyduğumuz zaman ben oradaydım. Kabre konulurken, birden ondan
şöyle bir ses geldi: “Muhammed Allah’ın Resulüdür. Ebû Bekir Sıddıktır.
Ömer şehiddir. Osman ise, şefkatli ve iyilikseverdir.”[3]
Sonra açtık, baktık; ölü, cansız!”
Bu haberiyle, daha Hazret-i Ömer
(ra) halife olmadan şehit olacağını haber veriyor.
Ölmüş Sahabenin Söyledikleri
İmam-ı Taberanî ve Ebu Nuaym
eserlerinde, Numan ibni Beşir’den haber veriyorlar ki:
Zeyd ibni Hârice, çarşı içinde
birden düşüp vefat etti. Eve getirdik. Akşam ve yatsı arasında, etrafında
kadınlar ağlarken, birden“Susunuz, susunuz!” dedi. Sonra da, açık
ve anlaşılır bir lisanla,“Muhammed Allah’ın Resûlüdür, Selâm sana ey
Allah’ın Resûlü!” diyerek bir miktar konuştu. Konuşması bittikten sonra
baktık ki, cansız, vefat etmiş.[4]
İşte, cansız cenazeler onun
peygamberliğini tasdik etse, canlı olanlar tasdik etmese, elbette o câni
canlılar, cansızlardan daha cansız ve ölülerden daha ölüdürler!
______________________________________
[1]Kadı Iyâz, eş-Şifâ,
1:320; Hafâcî, Şerhu’ş-Şifâ, 3:106.
[2]Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:320; İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 6:292.
[3]Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:320; Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:649; İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 6:157-158.
[4]İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 8:291 (muhtelif tariklerle); el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 5:179-180 (iki ayrı tarikle).
[2]Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:320; İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 6:292.
[3]Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:320; Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:649; İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 6:157-158.
[4]İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 8:291 (muhtelif tariklerle); el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 5:179-180 (iki ayrı tarikle).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.