|
A´dan Z´ye… ا´den ي´ye… Beşikten mezara kadar öğrenilmesi gereken, kadın-erkek tüm Müslümanlara farz olan ve sonu Cennete varan bir yoldur İlim✦Amel✦İhlas
KURBAN BÖLÜMÜ
Halk Namazı ve Cemaati Niçin Terk Etti?
Yeterli fıkıh ve ilmihal bilgisine sahip olan her Müslüman bilir ki, hür ve mukim (seferî olmayan) erkek Müslümanların farz namazları cemaatle kılmaları gerekir. Cemaate gitmek ihtiyarî (seçimlik, isterse gider istemezse gitmez, keyfe bırakılmış) bir vazife değildir, Resulullah Efendimizin kesin bir emridir.
Bugün
Türkiye halkının sadece yüzde onu namaz kılmaktadır. Namaz kılan erkeklerin de
acaba yüzde kaçı cemaatle kılmaktadır?
Beş
vakit namaz konusunda Türkiye nasıl oldu da bu kadar kötü bir duruma düştü?
Bunun
çeşitli sebepleri vardır:
Birincisi:
İmamların bir kısmı namaz kıldırma memuru durumuna düşürülmüştür. Namaz
kıldırma memurları halkı camiye çekemez. Halkın namaza, cemaate, camiye
çekilebilmesi için mihraplarda karizmatik gerçek imamların bulunması gerekir.
İkincisi:
Halka namaz ve cemaat konusunda yeterli ve etkili öğüt verilmemektedir.
13. Mucize: Melekler ve Cinlerle İlgili Mucizeler
Meleklerin, Peygamber Efendimiz’e
(asm) hizmet etmesi ve görünmesi ile cinnîlerin ona iman ve itaat etmeleri
başta Kur’an olmak üzere[1] pek çok kaynaktan
bize ulaşan mütevatir hadiselerdir. Kur’an’da geçtiği gibi[2],
Bedir Savaşı’nda beş bin melek, sahabeler gibi, Allah Resulü’ne (asm) hizmet
edip asker olmuşlardır. Hattâ o melekler, melekler içerisinde, Ashab-ı Bedir
gibi şeref kazanmışlardır.[3]
Biz burada Resulullah’ın (asm)
şerefiyle, mucizesi olarak, ümmetinin melekleri görmesi ve meleklerle
konuşmasıyla ilgili mucizelerden birkaçını nakledeceğiz.
Cebrail Aleyhisselam’ın Ziyaretleri
Başta Buharî ve Müslim gibi hadîs
imamları beraberce haber veriyorlar ki: Bir defasında Hazret-i Cebrâil (as),
beyaz elbiseli bir insan suretinde gelmiş. Allah Resulü (asm) sahabeleri içinde
otururken, yanına gitmiş ve“İman, İslâm, ihsan nedir; tarif et?” diye
sormuş. Allah Resulü (asm) tarif etmiş. Oradaki sahabeler de dinleyip hem ders
almış, hem de o zâtı iyi görmüşler. O zât, misafir gibi görünürken, üstünde
yolculuk alameti yoktu. Kalktı, birden kayboldu. O gittikten sonra Allah Resulü
(asm) “Size ders vermek için Cebrail böyle yaptı.” diyerek gelenin kim
olduğunu sahabelerine haber verdi.[4]
Yine pek çok sahih kaynakta hadis
ilminin büyük imamları tarafından tevatürle nakledilir ki, Hazret-i Cebrâil’i
(as) çok defa, sahabelerden yüz güzelliği ile meşhur Dıhye (ra) suretinde,
Allah Resulü’nün (asm) yanında sahabeler görüyorlardı. Örneğin, Hazret-i Ömer,
İbni Abbas, Üsame bin Zeyd bin Hâris, müminlerin annesi Hazreti Ayşe ve Hazreti
Ümmü Seleme (Radıyallahu Anhum Ecmain) gibi sahabeler pek çok defalar
nakletmişlerdir ki: “Biz Hazret-i Cebrâil’i, Dıhye (ra) suretinde,
Resulullah’ın (asm) yanında çok defalar görüyoruz.”[5] Acaba bu büyük
sahabelerin melekleri görmeden, “onları görüyoruz” demeleri mümkün
müdür?
Muhafız Melekler
HAC BAHSİ
|
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)