script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js' type='text/javascript'/>

AMENTÜ




(Amentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rusulihi velyevmil ahiri ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teala velba'sü ba'delmevti hakkun eşhedü en la ilahe illallah ve ehedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü )

( MANASI )

"Ben Allah-u Teala'ya , meleklerine , Kitaplarına , Resul ( Peygamber ) lerine , ahiret gününe , kader  ( takdir edilen şeyler ) in hayırlısı ve şerlisi ( yaratılmak yönünden ) Allah-u Teala dan olduğuna inandım.
Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şehadet ederim ki Allah (-u Teala) dan başka hiçbir ilah yoktur ve yine şehadet ederim ki , Muhammed (s.a.v.) Allah (-u Tealan)ın kulu ve resulüdür"

Bilindiği Üzere iman şartları altıdır.
1- ( Amentü billahi ) ALLAH'A İNANMAK
   Tabiki Allah'â inanmak için evvela onu tanımak lazımdır. Yahudi ve Hristiyanlar da Allah'a inandıklarını söylemektelerse de ; "Allah'ın oğlu ve hanımı var " şeklinde sapık inançlarından dolayı Allah'a inanmaları muteber sayılmamıştır.

Dolayısıyla Allah'a inanmak onun " Varlığına , birliğine , doğmadığına , eşi dengi olmadığına ,bütün kemal sıfatlarla muttasıf olup bütün noksan sıfatlardan münezzeh olduğuna"  inanmak demektir ki bu hususta daha geniş malumat ileride vermeye çalışacağız.

O halde Allah-u Teala hakkında şuna inanmalıyız ki " Allah-u Teala varlığı vacip olan , yokluğu düşünülemeyen ve varlığı zatından olup hiçbir kimseye muhtaç olmayan bir zattır. "

Allah-u Teala bütün kemal sıfatlarla mevsuf  ( Üstün Sıfatlara Sahip ) olup , Noksan sıfartların tümünden münezzeh ( son derece uzak ) tir.

Allah-u Teala hiçbir icap ( Kimsenin Zorlaması ) olmaksızın dilediğini yapan , hiç şüphesiz mahlukatı yaratan ve her yaptığını bir hikmete dayalı olarak yerli yerinde yapandır.

Melekler  Allah-u Teala'dan izinsiz hiç bir şeyi kendiliklerinden yapmadıkları için herhangi bir nedenle onlar hakkında kötü konuşmak ve onlara düşman olmak gerçekte Allah'a düşmanlık sayıldığından insanı dinden çıkarır.

Bu husus Yahudilerin Cebrail ( Aleyhisselam ) a düşmanlığı ile ilgili Bakara suresinin 97-98. ayeti kerimelerinde zikredilmiştir.

2- ( Ve Melaiketihi ) MELEKLERİNE İNANMAK


Melekler değişik şekillerde görülebilen zor işlere Allah'ın izniyle güçleri yeten latif cisimler ( nurani varlıklar )'dır. Melekler erkeklikten ,dişilikten ,yemekten , içmekten, abdest bozmaktan , doğmaktan , doğurmaktan münezzehtirler .

Gece gündüz hiç durmadan tesbih ederler. Allah'a isyan etmezler emrolunanı yaparlar. Meleklerden kimisi hak Teala'yı bilmek ve O'ndan gayrisiyle meşgul olmaktan son derece sakınma vasfında müsteğrak olmuş ( dalmış ) tırlar. Onlardan bazısı rabbisinin emriyle işleri tedbir etmekte  ( yönetmekte) dir. Onlardan kimisi semavi ( gök ehli ) kimiside semavi ( yer ehli ) dir.

Meleklere dişi isimleri takıp böylece resimlerini yapmak insanı kafir edecek sapık bir inançtır. Meleklerin peygamberleri ( büyükleri ) başlıca dört tane olup ,  bunlardan Cebrail ( Aleyhisselam ) Peygamberlere vahiy getirmek , Harp ve zelzele gibi afetleri yönetmekle  , Mikail ( Aleyhisselam )  Rızıkları takip etmekle , İsrafil ( Aleyhisselam ) kulların amellerini kontrol ile , Azrail ( Aleyhisselam ) ise ruhları almakla görevlidirler.

Kur'an-ı Kerim'in bütün ayetlerine inanmak gereklidir. Bir ayetini inkar tümünü inkar sayılır. Dolayısıyla namaz , abdest ayetlerine inanıp'da faizin haramiyeti gibi muamelatla hırsızın kolunun kesilmesi gibi , ukubat ( cezalar ) la  ilgili ayetleri inkar etmek insanı kıpkızıl kafir eder.

Çünkü faizin yasaklığı , Bakara suresinin 275. ayetinde , kol kesme cezasıda Maide suresinin 38. ayetinde zikredilmektedir. islam dini ve Allah'ın yolu anlamına gelen " Şeriat " ı inkar etmekte kafirliktir. Zira şeriata uymak Casiye suresinin 18. ayeti kerimesinden  Peygamberimiz (S.A.V.) e, dolayısıyla bütün ümmetine Allah-u Teala'nın en büyük emirlerinden biridir.

3 - ( ve Kütübihi ) KİTAPLARA İNANMAK


Allah-u Teala yüzdört kitap indirmiş olup bunların dördü büyük kitap yözü ise sahifelerden ibarettir. Bu kitaplarda bu kitaplarda Allah-u Teala'nın emir ve nehirleri ( yasakları ) vaad ve vaidi ( müjde ve tehditleri )mevcut olup hepsi Allah-u Teala'nın kelamıdır.

Bu kitaplara karşı vazifemiz onların Allah-u Teala'dan geldiğine inanıp , Kur'an-ı Kerim gelmekle diğerlerinin okunmalarının , yazılmalarının ve bazı hükümlerinin neshedilmiş  ( geçersiz kılınmış ) olduğunu bilmemizdir. bugün okuyup amel etmekle emrolunduğumuz tek ilahi kitap Kur'an-ı Hakimdir ve onun hükmü kıyamete kadar geçerlidir.

Dört büyük kitaptan Tevrat , Musa ( Aleyhisselam ) a , Zebur , Davud ( Aleyhisselam ) a , incil isa ( Aleyhisselam ) a , Kur'an-ı Kerim de Muhammed ( S.A.V.) e indirilmiştir.

4 - ( Ve Resulihi ) PEYGAMBERLERİNE İNANMAK


Allah-u Teala'nın resullerine iman , onların "Allah-u Teala tarafından kullarını müjdeleyici ve koruyucu  , onlara din ve dünya işlerinde muhtaç oldukları bilgileri açıklayıcı  olarak gönderilmiş kullar" olduklarına inanmaktır.

PEYGAMBERLERDE ARANAN ŞARTLAR

1 - Erkeklik ,
2 - Hür olmak ,
3 - Doğruluk ,
4 - Emanet ( güvenilirlik ) ,
5 - Adalet ,
6 - Tebliğ ( Kimsedem çekinmeden hakkı duyurma ) ,
7 - Akıl , Zeka , Fetanet ve görüş gücünü zirvesine ulaşmak.

PEYGAMBERLERDE OLMASI GEREKEN VASIFLAR

1 - Ana - Babasının zinaya bulaşması ,
2 - Katılık , Kabalık , Sertlik gibi kötü huylar ,
3 - Alaca ve Cüzzem gibi insanları nefret ettiren ayıplar ,
4 - Yol üzerinden yemek yemek gibi mürüeti ihlal eden ( kişiliğe zarar veren ) işler ,
5 - Hicamet ( kan almak ) gibi düşük mesleklerle iştigal,
6 - Ümmetin kabulünü engelleyecek her türlü amel ve vasıf.

Şu bilinmelidir ki peygamberler genel manada küfrün ve yalanın bütün çeşitlerinden , büyük günahlardan e bir lokma çalmak gibi insanları nefret ettiren küçük günahlardan ve diğer küçük günahları kasten işlemekten müberra ( uzak ) tırlar .

Peygamberlerin ilki Adem ( Aleyhisselam ) olup , sonuncusu  Muhammed ( S.A.V.) dir.  Bu ikisi arasında bir rivayet " Yüz yirmi dört bin " bir rivayet "iki yüz yirmi dört bin " peygamber geçmiştir.

Sayıları hakkında kesin bir rakam vermeyip " Allah tarafından gönderilen bütün peygamberlere inandım " demek daha uygundur.

Bu peygamberlerin hepsine inanmak gerekli olup birini inkar hepsini inkar sayılır , Bu peygamberlerin Allah ( C.C.) tarafından gedirdikleri ayetlere inanmak gereklidir.

Dolayısıyla Peygamber (S.A.V.)in buyurduğu kesinlikle bilinen sağlam senetli hadisleri inkar etmek  ,Kur'an ayetlerini inkar gibi insanı kafir eder.

Peygamberlerden üç yüz onüç tanesi hem Resul hemde Nebi olup diğerleri sadece Nebi'dir.

Resul : " Kendisine yeni bir kitap veya değişik bir hüküm vahyedilen zat , " 
Nebi  : "Kendinden evvelki Peygamberin Şeriatına uymakla emrolunan kimsedir. "

Kur'an-ı Kerimde isimleri ile anılan ve nübüvetleri  husuısundan ittifak bulunan peygamberler yirmibeş tanedir. Bunlar :

1- Adem ( Aleyhisselam ) ,
2- Nuh ( Aleyhisselam ) ,
3- Hud ( Aleyhisselam ) ,
4-idris ( Aleyhisselam ) ,
5- Salih ( Aleyhisselam ) ,
6- ibrahim ( Aleyhisselam ) ,
7- ismail ( Aleyhisselam ) ,
8- ishak ( Aleyhisselam ) ,
9- Yakup ( Aleyhisselam ) ,
10-Yusuf ( Aleyhisselam ) ,
11- Musa ( Aleyhisselam ) ,
12- Harun ( Aleyhisselam ) ,
13- Şuayb ( Aleyhisselam ) ,
14- Zekeriya ( Aleyhisselam ) ,
15- Yahya ( Aleyhisselam ) ,
16- İsa ( Aleyhisselam ) ,
17- Davud ( Aleyhisselam ) ,
18- Süleyman ( Aleyhisselam ) ,
19- İlyas ( Aleyhisselam ) ,
20- Elyesa ( Aleyhisselam ) ,
21- Zülkifi ( Aleyhisselam ) ,
22- Eyyüb ( Aleyhisselam ) ,
23- Yunus ( Aleyhisselam ) ,
24- Lut ( Aleyhisselam ) ,
25- Muhammed (S.A.V.)

Salavatullahi ala nebiyyina ve aleyhim ecmain .

Resullerden beş tanesi " Ülü'l Azm" olup bunlar da

Nuh (as) ,

Ibrahim (as),

Musa(as),

Isa (as) ve

Muhammed Mustafa (S.A.V.) dir.

Bunların en üstünü kainatın efendi sevgili Peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav)´dir.

6- ( Vebil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teala ) KADERE , HAYIR VE ŞERRİN YARATILMAK BAKIMINDAN ALLAH-U TEALA'DANOLDUĞUINA İNANMAK .

 

Kader , Allah'ın sırlarından birsır olup , bu hususta çok konuşup yorum yapmaya müsait değildir. Ancak her müslümanın şuna inanması gerekmektedir ki , alemlerin yaratılmasından sonsuza kadar olup bitecek hiç bir şey rastgele olmayıp her şey Allah-u Teala'nın kaderiyle , takdiriyle , ayarlamasıyla , düzenlemesiyle , iradesiyle ve kudretiyle meydana gelmektedir.

Dolayısıyla yaratılmak bakımından hayır da şer de , iyi de kötüde , sevap da günah da Allah tarafındandır. Ancak Allah-u Teala kulun yaptığı hayırlardan raı olup şerre rıza göstermemektedir. Böyleykende imtihan olsun için kulun yapmak istediği ve gücünü kullandığı kötülükleri yaratmaktadır.

Mevla Teala , kulunu günah işlemeye zorlamayıp şerleri kulun irade ve kudretini  ( istek ve gücünü ) kötüye kullanması neticesinde yarattığından hiç bir şekilde mesul değildir. Kullar ise yaptıklarından  sorumlu olacaklardır.

Kaynak: http://www.islamcihadi.com.dnpserver.com/

 
Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

1 9