“Fi-Zilal-il Kur’an” tefsirinin sahibi Seyyid Kutup dikkat edilirse bir gazetecinin ve bir
politikacının tabi’i sanatı olan yaldızlı ve heyecanlı yazıları ile
okuyuculatını vecde getiren bir hatiptir. O, kapalı bir hazineyi satılığa
çıkaran bir tellal gibi, İslamiyeti yalnız övmekte, içini açıp cevherleri
teşhir etmeyip, İslam alimlerini ve onların kitaplarını sanki gençlerden
saklayıp, kendi görüşlerini din bilgisi olarak teşhir etmektedir.
Bir artist rolü ile okuyucularını teshire
çalışırken, çok yerde tezatlara düştüğünü, kendi kendini yalanladığını
anlayamamıştır.
İslamiyeti kendine göre yorumlaması, yazdıklarını
benimseyenlerin küfre kadar götürmektedir.
Bakınız mesela Maide suresinin 115. Ayetini tefsir
ederken “Semadan sonra inme kıssası, hıristiyan
kitaplarında, Kur’an-ı Kerimde varid olduğu gibi zikredilmez. Hazreti İsa’nın
vefatından çok sonra kaleme alınmış olan bu İncillerde…) demektedir.
Halbuki “hazreti İsa’yı öldürmediler, Onu asamadılar”
ayeti kerimesini daha önce kendisi uzunca açıklamıştı. Ayeti kerimeler İsa Aleyhisselam’ın
öldürülmediğini açıkça belirtiyor. Nisa suresi 157. Ayetinde: “O’nu öldürmediler ve asmadılar” buyruluyor. Seyid
kutub’un öldürüldü diyerek tefsir ettiği ayete ise
“teveffi” dedildiğini, yani göğe çıkarılma işinin tam olduğunu haber
veriyor.
İsa (Aleyhisselam’ın) öldürüldüğünü savunarak Ehli
sünnetten ayrılan Seyyid Kutup’un ne denli cahil olduğunu şimdi daha iyi
anlayacaksınız.
İBNİ TEYMİYYE’Yİ ÖVÜYOR
“Cihan Sulhü ve İslam” kitabında ibni Teymiyye’ye bağlılığını göstermekten geri kalmayan Seyyid kutup’un sapıklığını göstermesi açısında bazı misaller vereceğiz. İnanın bu birkaç tanesini yüzlercesi arasından sizin için seçiyoruz.
“Cihan Sulhü ve İslam” kitabında ibni Teymiyye’ye bağlılığını göstermekten geri kalmayan Seyyid kutup’un sapıklığını göstermesi açısında bazı misaller vereceğiz. İnanın bu birkaç tanesini yüzlercesi arasından sizin için seçiyoruz.
Yine Cihan Sulhü ve ve İslam kitabında şöyle diyor:
“Devletçilik sahasında çalışmalar henüz pek azdır.
İslamın bu tarafı gereği kadar açıklanamamıştır.”
Kutup, İslamın bu tarafını kendisi açıklayacakmış.
Hâlbuki 600 senelik Osmanlı devletini, kanunları, anayasaları, fetvaları,
arşivlerdeki fetvaları, sayılamayacak kadar çoktur. İslam’da devletçiliği
anlatan binlerce kitabı incelemek için bir ömür harcamak gerekir.
“İslam ve medeniyetin
Problemleri” adlı kitabında bakın ne diyor:
“İslam toplumunu inşa ederken, bağlı olduğumuz şey, İslam fıkhı değildir. Bu fıkha yabancı kalmıyor isek de, bağlı olduğumuz şey, İslam yolu, İslam düsturu, İslam anlayışıdır.”
“İslam toplumunu inşa ederken, bağlı olduğumuz şey, İslam fıkhı değildir. Bu fıkha yabancı kalmıyor isek de, bağlı olduğumuz şey, İslam yolu, İslam düsturu, İslam anlayışıdır.”
Fıkıh kitapları ve asırlar boyunca yazılan
devletçilik kitapları İslam yolu değil de Seyyid Kutup’un açıklayacağı yol
İslam yolu imiş.
Yine “Cihan Sulhü”
kitabında: “İslam’a göre bütün insanlar, birbirlerine
yakın bağlarla bağlı bir ailedir.” diyor.
Gazali’nin “Kimya-ı Saadet” adlı kitabında
bildirdiği bir hadis-i şerifte ise şöyle buyruluyor:
“İmanın temeli ve en kuvvetli alameti, müslümanları sevmek, kâfirleri sevememektir.” buyrulmakta ve Mücadele suresini son ayeti kerimesi zikredilmektedir: “Allah’u Teâlâ’ya ve kıyamet gününe iman edenler, Allah’u Teâlâ’nın düşmanlarını sevmezler”
“İmanın temeli ve en kuvvetli alameti, müslümanları sevmek, kâfirleri sevememektir.” buyrulmakta ve Mücadele suresini son ayeti kerimesi zikredilmektedir: “Allah’u Teâlâ’ya ve kıyamet gününe iman edenler, Allah’u Teâlâ’nın düşmanlarını sevmezler”
Yani Allah’u Teâlâ ve Peygamberi, müminler ile
kâfirleri ayırmamızı emrediyor. Yalnız müminlerin kardeş oldukları, bir kalenin
duvarı gibi sapa sağlam aile olacakları bildiriliyor.
Seyyid kutup yine “Cihan
Sulhü” kitabınca şöyle diyor: “İslamiyet diğer
dinlere nefret manasını taşıyan dini taassubu kabul etmez”
Bu cümleler biraz tanıdık geldi nedense değil mi
kardeşler? Her neyse, Seyyid Kutup kâfirleri sevmemeye taassup damgasını
vuruyor.
İmam-ı Masum Hazretleri 29. Mektubunda şöyle buyuruyor: “Kâfirleri sevmemek, onlara kalp ile düşmanlık etmek ve darul harpte bulunanlarına sert davranmak ve onlarla muharebe etmek Kur’an-ı Kerimde açık olarak emredilmiştir. Kur’an-ı Kerime uymamız farzdır.”
İmam-ı Masum Hazretleri 29. Mektubunda şöyle buyuruyor: “Kâfirleri sevmemek, onlara kalp ile düşmanlık etmek ve darul harpte bulunanlarına sert davranmak ve onlarla muharebe etmek Kur’an-ı Kerimde açık olarak emredilmiştir. Kur’an-ı Kerime uymamız farzdır.”
Yine bu kitabında: “İslam
insanlara zorla kabul ettirilmesi lazım gelen bir din değildir. Hiç kimseyi
zorla dini kabule sevk etmez” diyor.
İslam öyle bir dindir ki, aslında bütün insanlığı
zorla bu dine sokmak gerektir. Çünkü bu dine girmeyenler ebedi cehennemi hak
edeceklerdir.
Ayrıca cihad etmek, Allah’u Teâlâ’nın kullarının müslüman olmalarına mani olan, zalim diktatörleri yok ederek, onları müslüman yapmak demektir. İman edenler, hakiki müslüman olurlar. İman etmeyip teslim olanlar, zimmî olurlar.
Allah’u Teâlâ bütün kullarını Müslümanlar vasıtası ile bu dine almak için cihadı emretti. Nisa suresi 94. Ayeti kerimesinde: “Mallarını, anlarını feda ederek, din düşmanları ile Allah’u Teâlâ’nın dinini yaymak için cihad edenler, oturup ibadet edenlerden aha üstündür” buyruluyor. Cihad, güç kullanarak kâfirlere emri bil maruf yapmaktır. Cihadı fertler değil, devlet yapar.
Ayrıca cihad etmek, Allah’u Teâlâ’nın kullarının müslüman olmalarına mani olan, zalim diktatörleri yok ederek, onları müslüman yapmak demektir. İman edenler, hakiki müslüman olurlar. İman etmeyip teslim olanlar, zimmî olurlar.
Allah’u Teâlâ bütün kullarını Müslümanlar vasıtası ile bu dine almak için cihadı emretti. Nisa suresi 94. Ayeti kerimesinde: “Mallarını, anlarını feda ederek, din düşmanları ile Allah’u Teâlâ’nın dinini yaymak için cihad edenler, oturup ibadet edenlerden aha üstündür” buyruluyor. Cihad, güç kullanarak kâfirlere emri bil maruf yapmaktır. Cihadı fertler değil, devlet yapar.
İmam-ı Rabbani Hazretleri Mektubatın 2. Cildi 69.
Mektubunda buyuruyor ki: “kâfirlere karşı muharebeye
giderken, Allah’u Teâlâ’nın ismini ve dinini yaymaya ve din düşmanlarını
zayıflatmaya niyet etmelidir. Müslümanlara böyle emredilmiştir. Cihad da bu
demektir.”
Tevbe Suresi 28. Ayeti kerimede ise: “Allah’a kıyamet gününe inanmayan ve Allah’u Teala’nın ve
Resulünün haram ettiklerine haram demeyen ve hak olan İslam dinini kabul
etmeyen kafirlerle, cizyeyi kabul ettiklerini veya müslüman olduklarını
bildirinceye kadar harp ediniz.” Buyruluyor.
ZEKATTA İBNİ TEYMİYYE’YE TABİ
Seyyid Kutup “Cihan Sulhu ve İslam” kitabında şöyle diyor: “Zekât, her sene esas servetten yüzde iki buçuk mikdarında tahsil edilir. Bu vergiyi (vergi diyor) her vergiyi tahsil ettiği gibi, ancak devlet tahsil eder. Sarf edilmesi ile vazifeli olan da, devlettir. Yüzyüze ve iki ferd arasında meydana gelen bir muamele değildir. İşte zekat bir vergidir. Bunu devlet tahsil eder ve belirli yerlere sarfeder…. Eğer bu gün bazı kimseler zekâtını bizzat kendi elleri ile dağıtıyorlarsa, bu, İslamın farz kıldığı bir şekil ve nizam değildir.”
Seyyid Kutup “Cihan Sulhu ve İslam” kitabında şöyle diyor: “Zekât, her sene esas servetten yüzde iki buçuk mikdarında tahsil edilir. Bu vergiyi (vergi diyor) her vergiyi tahsil ettiği gibi, ancak devlet tahsil eder. Sarf edilmesi ile vazifeli olan da, devlettir. Yüzyüze ve iki ferd arasında meydana gelen bir muamele değildir. İşte zekat bir vergidir. Bunu devlet tahsil eder ve belirli yerlere sarfeder…. Eğer bu gün bazı kimseler zekâtını bizzat kendi elleri ile dağıtıyorlarsa, bu, İslamın farz kıldığı bir şekil ve nizam değildir.”
Seyyid Kutup, zekât üzerinde de İbni Teymiyye’nin
sözlerini tekrar etmekten kendini alamamıştır. Burada da Ehli Sünnetten
defalarca olduğu gibi ayrılmıştır.
Hani kafadan “bu böyledir” demekten daha kolay bir
şey yoktur herhalde. İslam âlimleri ise deliller ile konuşurlar.
ZEKÂT MESELESİNİ BİR AÇIKLAYALIM!
Yeri gelmiş iken bu konuda bir açıklama yapmak ve Sahabe efendilermize atılan iftiraya değinmek gerekiyor.
Yeri gelmiş iken bu konuda bir açıklama yapmak ve Sahabe efendilermize atılan iftiraya değinmek gerekiyor.
Ehli sünnet dört mezhep imamı sözbirliği ile bildiriyor ki. “zekat” demek “bir müslümanın tam mülkü olan zekat malı”nın yani helal yoldan malik olduğu, elindeki zekat malının belli bir kısmını, Kur’an-ı Kerimde bildirilen sekiz sınıf müslümandan yedisine temlik, teslim etmesi, vermesi demektir. Hanefi mezhebinde bunlardan yalnız birine de verilebilir.
Bu 7 kimse: fakir, miskin, amil (hayvan zekatını ve öşür denilen toprak mahsulünü toplayan kimse) hac ve gazada olan kimse, evinden ve malından uzak kalmış olan ve borçlu olan ve azad olacak köledir.
MÜELLEFİ KULUB NESH EDİLDİ
Sekizinci Sınıf “mellefi Kulub” denilen kimseler olup, kalplerine iman yerleştirilmesi istenilen veya kötülükleri önlenmek istenilen bazı kafirler ve yeni iman etmiş olan bazı zayıf müslümanlar idi. Resulüllah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bunların üçüne de zekat verirdi.
Fakat Hazreti Ebubekir zamanında, Beytül Mal emini olan Hazreti Ömer, (İbni Abidin’de delil olarak yazılı olan) ayeti kerimeyi ve (kütübü sitteninde hepsinde olan) “Mu’az” hadisini okuyarak, “müellefi kulub olanlara zekat verilmesini Resulüllah nesh eylemiştir” dedi. Halife ve Ashab-ı Kiramın hepsi bunu kabul ederek ayrıca icma hâsıl oldu.
Sekizinci Sınıf “mellefi Kulub” denilen kimseler olup, kalplerine iman yerleştirilmesi istenilen veya kötülükleri önlenmek istenilen bazı kafirler ve yeni iman etmiş olan bazı zayıf müslümanlar idi. Resulüllah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bunların üçüne de zekat verirdi.
Fakat Hazreti Ebubekir zamanında, Beytül Mal emini olan Hazreti Ömer, (İbni Abidin’de delil olarak yazılı olan) ayeti kerimeyi ve (kütübü sitteninde hepsinde olan) “Mu’az” hadisini okuyarak, “müellefi kulub olanlara zekat verilmesini Resulüllah nesh eylemiştir” dedi. Halife ve Ashab-ı Kiramın hepsi bunu kabul ederek ayrıca icma hâsıl oldu.
Nesh Resulüllah hayatta iken olur, İcma ise
vefatından sonra olur. Bu inceliği anlayamayanlar, bunu Hazreti Ömer’in
neshettiğini zannediyorlar. Ashab-ı Kirama ve fıkıh âlimlerine dil uzatıyorlar.
“Bedayi” ve diğer kitaplarda bildirildiği gibi, İslamiyete yardım için,
düşmanın zararını önlemek için onlara para ödenebilir ama bu zekât kısmından
değil, başka bölümden ödenir.
Zekat konusu ayrı bir bölüm gerektirdiğinden burada
noktalıyoruz…
DEVLET TOPLUMUN MALINI İSTEDİĞİ
GİBİ ALIRMIŞ!
Seyyid kutup “Cihan Sulhu” adlı kitabında hezeyanlarına devam ediyor. “Devlet yalnız vergi yolu ile değil, şahsi mülkiyetlerden ihtiyacın gerektirdiği miktarı karşılıksız ve iade etmemek üzere alır. Toplumun umumi ihtiyaçlarına harcar” diyor.
Seyyid kutup “Cihan Sulhu” adlı kitabında hezeyanlarına devam ediyor. “Devlet yalnız vergi yolu ile değil, şahsi mülkiyetlerden ihtiyacın gerektirdiği miktarı karşılıksız ve iade etmemek üzere alır. Toplumun umumi ihtiyaçlarına harcar” diyor.
Aslında tam bizim devlet adamlarına göre bir fetva.
Onlarda nereden vergi alsak diye düşünüyorlardı. Bak düşünmenize gerek yok,
Seyyid Kutup’un aklına uyarak milleti soyabilirsiniz.
“Mecelle” de geçtiği üzere “Başkasının mülkünü kullanmak
için emrolunamaz”. Mesela filancanın malını, falanca kimseye ver diye
birisine emredilemez.
“Dürrül Muhtarda” da: “Bir kimsenin malı, onun gönlü rızası olmadan alınırsa helal olmaz” buyruyor.
“Dürrül Muhtarda” da: “Bir kimsenin malı, onun gönlü rızası olmadan alınırsa helal olmaz” buyruyor.
İmam-ı Ahmedin Müsnedinde ve Ebu Davud’da geçen bir
hadis-i şerifte ise Peygamberimiz şöyle buyuruyor:
“Bir kimsenin malı, onun gönül rızası olmadan alınırsa helal olmaz.”
Seyyid Kutup’un sosyalist yaklaşımı, İslamiyet’ten
ne kadar uzaklaştığının da bir göstergesi. Çünkü onun savunduğu sistem adaletin
olmadığı sosyalist sistemlerde mevcuttur. İslam’da ise kapitalist bir sistem
yoktur. Herkes alın terinin, çalışmasının karşılığını bulur. Devlet de, reisler
de milleti sömürmez.
HIRSIZ SOYAR, DEVLETE YARAR!
Yine Cihan Sulhu adlı kitabına şöyle diyor: “Yağma, soygunculuk, gasp, hırsızlık, rüşvet, hile ve faiz, ihtikar ve bunlara vesile olan yollardan şahsi mülkiyet meydana gelmez. Devlet istediği zaman bunu tamamen veya kısmen hazineye alabilir. Tarihi örnekler, bu hakkın tamamen devlete verildiğini göstermektedir.”
Yine Cihan Sulhu adlı kitabına şöyle diyor: “Yağma, soygunculuk, gasp, hırsızlık, rüşvet, hile ve faiz, ihtikar ve bunlara vesile olan yollardan şahsi mülkiyet meydana gelmez. Devlet istediği zaman bunu tamamen veya kısmen hazineye alabilir. Tarihi örnekler, bu hakkın tamamen devlete verildiğini göstermektedir.”
Haksız kazançlar elbette helal değildir. Devletin
bunlar istediği zaman değil hemen geri alması lazımdır fakat geriye aldığı,
devletin olmaz. Bunları sahibine ulaştırması lazımdır. Devletin vazifesi,
acizin hakkını zalimden alıp, ona yardımcı olmaktır. Bunu mazluma ulaştırmayıp
hazineye alırsa o hırsızdan ne farkı kalır?
İbn-i Abidin beşinci ciltte şöyle demektedir: “haramdan elde edilen, mesela gasp edilen mallar
sahiplerine geri verilir. Böyle mallar, Beytül malın olmaz. Bütün müslümanların
ortak malı da olmaz.”
SAHABE-İ KİRAMA DİL UZATAN SAPIK
Seyyid kutup “İslamda Sosyal adalet” adlı kitabında mezhepsizliğini ve sahabeye olan kini kusmaktan geri durmamıştır. Bakın 247. Sayfasında ne zırvalıyor:
“Beni Ümeyyenin iktidara gelişi zararlı oldu. Hazreti Ömer birkaç sene daha hilafette kalsaydı veya Hazreti Ali üçüncü halife olsaydı yahut hazreti Osman iktidara geldiğinde yirmi yaş daha genç bulunsaydı, İslam tarihinin çehresi daha başka olurdu. Hazreti Ömer, zenginlerin artan mallarını alıp, fakirlere eşit tevzi ederdi”
Seyyid kutup “İslamda Sosyal adalet” adlı kitabında mezhepsizliğini ve sahabeye olan kini kusmaktan geri durmamıştır. Bakın 247. Sayfasında ne zırvalıyor:
“Beni Ümeyyenin iktidara gelişi zararlı oldu. Hazreti Ömer birkaç sene daha hilafette kalsaydı veya Hazreti Ali üçüncü halife olsaydı yahut hazreti Osman iktidara geldiğinde yirmi yaş daha genç bulunsaydı, İslam tarihinin çehresi daha başka olurdu. Hazreti Ömer, zenginlerin artan mallarını alıp, fakirlere eşit tevzi ederdi”
Bu yazılarında Hazreti Osman (Radıyallahu Anh) ın
idaresiz, beceriksiz olduğunu ima ediyor. Hazreti Ömer (Radıyallahu Anh) ise
“Osman halife olamaya daha layıktır, muktedirdir” buyuruyor. Şimdi acaba
hangisine hak vereceğiz?
O halde Hazreti Ömer (Radıyallahu Anh) yanılmış
mıdır? Peygamberimizi sie şöyle buyuruyor: “Allah’u Teâlâ, doğru sözü Ömer’in
dili üstüne koymuştur”…
SAYMAKLA BİTMEZ HEZEYANLAR
Seyid kutup’un hezeyanlarını “bana göre”lerini saymakla bitiremezsiniz. Bu gün hem müslüman hem sosyalist geçinen “yeşil komünistlerin” ilham kaynağı olan Seyyid Kutup yine birçok reformist tarafından övülmekte ve fikirleri gençlere aşılanmaya çalışılmaktadır. Bize düşen görev bu reformistlerin fikir kalıplarını çözmek ve kimliklerini iyi bilerek ortaya atılan fikirlerin değerlendirmesini yapabilmek, aldanmamak ve her yerde deşifre etmek. Bu kabiliyeti kazandığımız zaman Ehli sünnetin sırtı yere gelmez demektir
Seyid kutup’un hezeyanlarını “bana göre”lerini saymakla bitiremezsiniz. Bu gün hem müslüman hem sosyalist geçinen “yeşil komünistlerin” ilham kaynağı olan Seyyid Kutup yine birçok reformist tarafından övülmekte ve fikirleri gençlere aşılanmaya çalışılmaktadır. Bize düşen görev bu reformistlerin fikir kalıplarını çözmek ve kimliklerini iyi bilerek ortaya atılan fikirlerin değerlendirmesini yapabilmek, aldanmamak ve her yerde deşifre etmek. Bu kabiliyeti kazandığımız zaman Ehli sünnetin sırtı yere gelmez demektir
Cübbeli Ahmet Hoca - Seyyid Kutup Hakkindaki Görüsleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.