1 - Hayızlı ve nifaslı
kadınla cinsi münasebette bulunmak haramdır. Bunu helâl gören dinden
çıkmıştır. Böyle durumda kocası, karısının belden yukarısından
faydalanabilir. 10 günden az bir müddette kan kesilince yıkanmadıkça cinsi
birleşme helâl olmaz. 10 günü tamamlayarak kesilirse yıkanmadan önce
birleşme caiz olur.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Sana hayızdan sorarlar. De ki: O bir
eziyettir. Şu halde hayız müddetince kadınlarınızdan uzaklasın ve
temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman da Allah'ın
emrettiği şekilde onlarla cinsi müna sebette bulunun."
(Bakara:222)
Aişe (r.a) şöyle demiştir:
"Ben ve peygamber (s.a.s) her ikimiz de cünüb
iken bir kabdan yıkanırdık. Hayızlı iken bana peştemal ile örtünmemi
emreder, beni kucaklar, bana sarılırdı. îtikafta bulunduğu sırada da başını
uzatır, ben de hayızlı olduğum halde başını yıkardım."
(Buhari, Müslim, Ebu
Davud, Tirmizi, Nesei)
Meymune (r.a) demiştir ki:
"Peygamber (s.a.s)
kadınları hayz halinde iken belden aşağı kısmı örtülü oldukları halde
onlara yanaşırdı."
(Buhari, Müslimi, Ebu Davud)
Meymune (r.a) şöyle demiştir:
"Ben hayızlı iken üstümüzde
aramızı ayıran bir elbise bulunduğu halde peygamber (s.a.s) benimle yatar
(uyurdu)."
(Buhari, Müslim, Nesei)
Aişe (r.a) şöyle dedi:
"Ben hayızlı iken fazla kan
geldiği halde Peygamber (s.a.s) ile bir elbise (doğrudan doğruya vücuda
giyilen gömlek gibi birşey) ile gecelerdik. Hayız kanından elbisesine
isabet ettiği zaman, yalnız o mahalli yıkar, onunla namaz kılardı."
(Ebu Davud, Nesei)Bu hadis Hasendir.
2- Hayz zamanında cinsi
münasebette bulunmanın keffareti ise bir veya yarım dinar sadaka vermektir.
(Dinar; altın paradır. 10 dirhem (yâni;28,05 grama eşittir.)
İbni Abbas (r.a)den:
Peygamber (s.a.s), zevcesiyle
hayız halindeyken münasebette bulunan kişi hakkında şöyle buyurdular:
"Bir dinar yahut yarım
dinar sadaka verir. (Vermesi lâzımdır.)
(Ebu Davut, Tirmizi, Nesei, Ahmed)
Ebu Davud ve Hakim bu hadis için Sahih dediler.
Ebu Davut'un rivayetinde:
"Kanın ilk akmaya başladığı
zamana tesadüf eder se bir dinar, kanın kesilmeye başladığı zamanda ise
yarım dinardır" denilmektedir.
MESELE: Kendisinden istihaze kanı gelen
kadın ile, bevlini kendinde tutamayan, burnundan sürekli kan akan ve , yara
veyahut çıbanı sürekli olarak akıntılı olan kimseler, her yeni bir namaz
vakti girince abdestlerini yenilemek zorundadırlar ve bu abdest ile istedikleri
kadar farz ve nafile namazları kılabilirler. Namaz vakti çıkınca bunların
abdesti bozulur ve başka bir namaz için yeniden abdest almaları gerekir.
Buna göre eğer bunlar, gün doğarken abdest alırlarsa bu abdest ile öğle
namazının vakti çıkıncaya kadar vakit namazını kılabilirler.
Aişe (r.a)dan şöyle rivayet
edilmiştir: Ebu Hubeyşin kızı Fatıma, Rasulullah (s.a.s)e geldi ve dedi ki:
"Yâ Rasulallah! Ben hayız
gören ve akabinde (kandan) temizlenmeyen bir kadınım. Namazı terkedeyim
mi?" Rasulullah (s.a.s) buyurdu ki:
"Hayır, o, bir damar
kanıdır, hayız kanı değildir. Hayız (müddeti) gelince namazı bırak, çıkınca
vücudundan kanı yıka ve namazını kıl."
Ebu Muaviye kendi rivayetinde
şöyle demektedir: "Buyurdu ki: Her vakit namazı için abdest al. Tâ, o
vakit (hayız vakti) gelinceye kadar."
(Tirmizi)’Bu hadis Hasendir
3- Namaz kılması ve oruç tutması
caiz değildir. Bu müddet içinde kılmadığı namazlardan sorumlu olmaz. Fakat
tutamadığı oruçları kaza eder.
Aişe (r.a) demiştir ki:
"Bize hayız gelirdi de
namazın kazasıyla emrolunmazdık."
("Buhari, Müslim, Ebu Davut, Tirmizi, Nesei)
4- Hayız ve nifas halindeki
kadınlar mescide giremezler.
Aişe (r.a)dan Rasulullah
(s.a.s)in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
"Şu evlerin kapılarını
mescidden başka tarafa çeviriniz. Çünkü ben, hayızlı kadın ve cünüb
kişilerin mescide girmelerini ve oradan geçmelerini helâl görmüyorum."
(Ebu Davut)İbni Huzeyme bu hadis için sahih dedi.
5- Hayız ve nifas halindeki
kimselerin Kuran oku ması caiz değildir.
İbni Ömer (r.a)dan:
"Hayızlı kadın ile cünüp
olan kimse Kuran dan hiçbişey okumaz (okumamalıdır.)"
(Tirmizi, İbni Mace)
Buhari ve Ahmed bu hadis için
Zayıf dediler. Ebu Hatim bu hadis için mevkuf dedi.
6- Hayızlı ve nifas halindeki
kadın boşanamaz. "İbni Ömer, hanımını hayızlı iken boşadığında
Rasulullah (s.a.s) onu hayız müddeti bitinceye kadar yanında alıkoymasını
emretti. (Yani bu boşanmayı geçerli saymadı.)"
(Buhari)
7- Hayızlı ve nifas halindeki
kadınlar Kabeyi tavaf edemezler. Bu halde olanlar ihrama girebilir,
Arafatta durabilir ve diğer hac amellerini yapabilirler.(Tavaf hariç.)
Rasulullah (s.a.s) Hz. Aişeye
şöyle dedi:
"Hac ibadetlerinden
dilediğini yap. Fakat temiz leninceye kadar Kabeyi tavaf etme!"
(Buhari, Müslim)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.