script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js' type='text/javascript'/>

Yahudi Hristiyan Cennete Girecek Diyen Cennete Giremez

 

Peygamberimizin krallar gibi taç takmadığı, ama sarık sardığı herkesin malumudur Pek çok hadis kitabında "El-Amame" "El-Amaim" ismiyle sarıklardan bahsedildiği gibi, yine pek çok hadis kitabında müstakil "El-Amaim" yani "sarıklar" isimli bablar (konu başlıkları) da vardır Bir iki misal verelim:
Buhari: Kitabül Libas Bab 14 El- Amaim
Sünen-i Ebu Davud: kitabül Libas Bab 21 El- Amaim
Sünen-i Tirmizi Libas Bab 42 El- Amaim alel Kalanis

Rükane (ra)den rivayet edildiğine göre peygamberimiz asv şöyle buyurmuştur:
"Bizimle müşrikler arasındaki fark bizim külahlar üzerine sardığımız sarıklardır"
(TirmiziC4S247, Ebu DavudC2S452 , Hakim MüstedrekC3S511, Taberani Mucemi KebirC5S71, Müsnedi Ebu YalaC3S5, Beyhaki Şuabu İmanC5S175 [4])

İbnu Ömer radıyAllahu anhüma anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm başına sarık sardığı zaman, ucunu iki omuzu arasından sarkıtırdı."
Tirmizî, Libâs 12, (1736).


Peygamberimizin krallar gibi taç takmadığı, ama sarık sardığı herkesin malumudur Pek çok hadis kitabında "El-Amame" "El-Amaim" ismiyle sarıklardan bahsedildiği gibi, yine pek çok hadis kitabında müstakil "El-Amaim" yani "sarıklar" isimli bablar (konu başlıkları) da vardır Bir iki misal verelim:
Buhari: Kitabül Libas Bab 14 El- Amaim
Sünen-i Ebu Davud: kitabül Libas Bab 21 El- Amaim
Sünen-i Tirmizi Libas Bab 42 El- Amaim alel Kalanis

Rükane (ra)den rivayet edildiğine göre peygamberimiz asv şöyle buyurmuştur:
"Bizimle müşrikler arasındaki fark bizim külahlar üzerine sardığımız sarıklardır"
(TirmiziC4S247, Ebu DavudC2S452 , Hakim MüstedrekC3S511, Taberani Mucemi KebirC5S71, Müsnedi Ebu YalaC3S5, Beyhaki Şuabu İmanC5S175 [4])

İbnu Ömer radıyAllahu anhüma anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm başına sarık sardığı zaman, ucunu iki omuzu arasından sarkıtırdı."
Tirmizî, Libâs 12, (1736).

Abdurrahman İbnu Avf radıyAllahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm bana bir sarık sardı, onu önümden ve arkamdan birkaç parmak sarkıttı."
Ebu Dâvud, Libâs 24, (4079).

Amr İbnu Hureys radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı gördüm, üzerinde siyah bir sarık vardı. İki ucunu omuzları arasından sarkıtmıştı."
Müslim, Hacc 453, (1359); Ebu Dâvud; Libâs 24, (4077); Nesâî, Zînet 109, (8, 211).

Ebu Übeyde İbnu Muhammed İbni Ammâr İbni Yâsir anlatıyor:
"Câbir İbnu Abdillah (radıyAllahu anh)'a mest üzerine meshetme hususunda sordum. "Ey kardeşimin oğlu, bu sünnettir '' buyurdu. Bunun üzerine sarık üzerine meshetme hakkında sordum:
"Saça meshet!'' diye cevap verdi.''
Tirmizi, Tahâret 75, (102).

Takke üzerine sarık sarmak, müşriklerle aramızdaki farktır. Sarığın her dolaması için bir nur ihsan olunur.) [İ.Maverdi]

(Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan 70 rekat namazdan daha efdaldir.) [Ebu Nuaym]

Müslim'in bildirdiği hadis-i şerifte, (Resulullah, sarık sardığında, ucunu iki küreği arasına [iki karış kadar] uzatırdı) buyurulmaktadır. (Mevahib-i Ledünniyye)

Sarık Arapların tacıdır.) [Beyheki]

Tabiinden Nafi "İbn Ömer sarık sarar ve sarığın kuyruğunu iki omzu arasına bırakırdı" demiştir Ravilerden Ubeydullah şöyle dedi: "Şeyhlerimiz (tabiinin büyükleri) bize peygamber asv'ın ashabının sarık sardıklarını ve sarığın ucunu iki omuzları arasına bıraktıklarını (çokça) gördüklerini rivayet ettiler"
Musannef ibn ebi şeybec5s180

Ubade (ra) Peygamber asv'ın şöyle dediğini rivayet etmiştir:
"Sarık sarınız! Çünkü o meleklerin nişanı, alametidir (sarığı sardıktan sonra) arkanızdan sarkıtınız
Beyhaki Şuabu iman5-176

Bedir savaşında beş bin melek peygamberimiz ve sahabelerin imdadına gelmişti Gelen meleklerin hepsi sarıklı idi "Rabbiniz, alametli beş bin melekle size yardım edecektir [2]" ayetindeki "Müsevvimin" "alametli, nişanlı" kelimesinin "sarıklı" manasında olduğu tefsirlerde beyan edilmiştir [3] Allah'ın peygamberine yardıma gönderdiği meleklerin sarıklı olması, sarığın Allah katında makbul ve razı olunan bir kisve olduğuna işarettir (Bazı müfessirler onların bizzat Allah tarafından sarıkla nişanlandırılmış, alametlendirilmiş olduklarını söylerler)

Abdurrahman İbnu Avf radıyAllahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm bana bir sarık sardı, onu önümden ve arkamdan birkaç parmak sarkıttı."
Ebu Dâvud, Libâs 24, (4079).

Amr İbnu Hureys radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı gördüm, üzerinde siyah bir sarık vardı. İki ucunu omuzları arasından sarkıtmıştı."
Müslim, Hacc 453, (1359); Ebu Dâvud; Libâs 24, (4077); Nesâî, Zînet 109, (8, 211).

Ebu Übeyde İbnu Muhammed İbni Ammâr İbni Yâsir anlatıyor:
"Câbir İbnu Abdillah (radıyAllahu anh)'a mest üzerine meshetme hususunda sordum. "Ey kardeşimin oğlu, bu sünnettir '' buyurdu. Bunun üzerine sarık üzerine meshetme hakkında sordum:
"Saça meshet!'' diye cevap verdi.''
Tirmizi, Tahâret 75, (102).

Takke üzerine sarık sarmak, müşriklerle aramızdaki farktır. Sarığın her dolaması için bir nur ihsan olunur.) [İ.Maverdi]

(Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan 70 rekat namazdan daha efdaldir.) [Ebu Nuaym]

Müslim'in bildirdiği hadis-i şerifte, (Resulullah, sarık sardığında, ucunu iki küreği arasına [iki karış kadar] uzatırdı) buyurulmaktadır. (Mevahib-i Ledünniyye)

Sarık Arapların tacıdır.) [Beyheki]

Tabiinden Nafi "İbn Ömer sarık sarar ve sarığın kuyruğunu iki omzu arasına bırakırdı" demiştir Ravilerden Ubeydullah şöyle dedi: "Şeyhlerimiz (tabiinin büyükleri) bize peygamber asv'ın ashabının sarık sardıklarını ve sarığın ucunu iki omuzları arasına bıraktıklarını (çokça) gördüklerini rivayet ettiler"
Musannef ibn ebi şeybec5s180

Ubade (ra) Peygamber asv'ın şöyle dediğini rivayet etmiştir:
"Sarık sarınız! Çünkü o meleklerin nişanı, alametidir (sarığı sardıktan sonra) arkanızdan sarkıtınız
Beyhaki Şuabu iman5-176

Bedir savaşında beş bin melek peygamberimiz ve sahabelerin imdadına gelmişti Gelen meleklerin hepsi sarıklı idi "Rabbiniz, alametli beş bin melekle size yardım edecektir [2]" ayetindeki "Müsevvimin" "alametli, nişanlı" kelimesinin "sarıklı" manasında olduğu tefsirlerde beyan edilmiştir [3] Allah'ın peygamberine yardıma gönderdiği meleklerin sarıklı olması, sarığın Allah katında makbul ve razı olunan bir kisve olduğuna işarettir (Bazı müfessirler onların bizzat Allah tarafından sarıkla nişanlandırılmış, alametlendirilmiş olduklarını söylerler)

Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

1 9