1- Namaz kılmak isteyen kimse, önünde
herhangi bir yol yoksa ve önünden bir şeyin geçmeyeceğinden emin ise sütre
koymasına gerek yoktur.
2- Sütrede geçerli olan yere
dikilmesîdir. Yere atmak veyahud çizgi çekmek yeterli değildir.
Rasulullah (s.a.s) şöyle
buyurdu:
"Sizden biriniz, hayvana
binmek için kullanılan tahta yüksekliğinde bir şeyi önüne dikince
(serbestçe) namazını kılsın, Onun ötesinden geçenlere aldırmasın."
(Müslim, Ebu Davud, Tirmizi)
3- Namaz kılan kimse sütrenin
yakınında durur. Sütreyi ya sağ veya sol kaşının hizasına getirir.
Rasulullah (s.a.s) şöyle
buyurdu:
"Sizden biriniz sütreye
doğru kıldığı zaman, ona yaklaşsın ki şeytan namazını bozmasın."
(Ebu Davud, Ahmed)’Mürsel hadis
Mikdad b. Esved (r.a) şöyle
demiştir:
"Rasulullah (s.a.s)i bir
ağaç parçası, bir direk veya bir ağaç karşısında namaz kılarken, onun tam
karşısında değil de sağ veya sol kaşının hizasına alarak kıldığım
gördüm."
(Ebu Davud, Ahmed)
4- İmamın sütresi cemâat için de
sütredir.
Rasulullah (s.a.s) Mekke
vadisinde dikilmiş bir bas tona karşı durarak namaz kıldırmıştır.
Arkasındaki cemâatin önünde ise sütre yoktur. (Buhari,
Müslim)
5 - Namazda olan kimse eğer önünde
sütre bulunmaz veyahud bulunduğu halde herhangi bir kimse onunla sütre
arasından geçmek isterse, buna mâni olur. Mâni olmak ya el işareti yapmak
veya teşbih getirmek suretiyle olur. Hem el işareti yapmak hem de tesbih
çekmek mekruhtur.
Rasulullah (s.a.s) şöyle
buyurdu: "Namazı hiçbir şey bozmaz. Gücünüz yettiği kadar
(önünüzden geçeni) menediniz. Çünkü o, şeytandır."
(Ebu Davud, Mâlik, Dare Kutni)’Zayıf hadis.
Ebu Said el-Hudri (r.a) şöyle demiştir:
"Sizden biriniz önünde sütresi olduğu halde
namaz kılarken önünden birisi geçmek isterse ona engel olsun. Yine de
geçmek isterse onunla dövüşsün. Çünkü o, şeytandır."
Buhari, Müslim)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.